fredag 10 juli 2009

High Five (Dugges)

Denna öl var visserligen ingen nyhet, vare sig för mig eller omvärlden då jag drack den på Eskilstuna Ölkulturs "mini-öl-festival" tidigare i somras (13:e juni närmare bestämt). Men eftersom jag är så såld på IPA just nu så passar jag på att recensera denna härliga göteborgsöl.
När man doftar på denna ale så skulle jag nog kunna påstå att det är en av de mäktigaste doftexplosionerna i svensk öl som jag upplevt (kanske slås den av Närkes Slättöl). Mycket frukttoner med citrusinslag och en aning aprikos.
Smaken lämnar inte heller någon oberörd. Frisk och kraftig efterbeska.
Väldigt amerikansk i smaken också alltså. Alkoholhalten är kanske i högsta laget för mig och ger de något söta inslagen.
Betyg 9 av 10

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Older Post Older Post