onsdag 3 mars 2010

Eco Pale Ale (Ocean Bryggeriet)

Ja, man är ju inte först med denna recension precis men det känns som att jag kunde ge en egen tolkning av denna efter att ha läst alla andras tyck & smak.
Färgen är betydligt mörkare än vad jag hade tänkt mig. Ser mer ut som en Brown Ale. 

Fint, fast skum men med ganska stora skum-bubblor. Doften ger underbara förnimmelser av smörkola. Tydlig maltighet med inslag av päron-estrar. Efter ett par rejäla klunkar kan jag konstatera att den är väldigt len och mjuk, definitivt ingen "spritsig" kolsyra. En ganska tydlig, sötaktig maltighet med kort beska. Efterdoften, när glaset mer eller mindre är tomt, infinner sig en ny doft av majs? 

Min doft- och smakbank letar genast upp en tidigare referens i öl-databasen…..Newcastle Brown Ale. Just den ölen råkar vara en gammal favorit!
Så det totala omdömet får bli: Fina och tydliga karaktärer. Extremt lättdrucket och en riktigt mumsig Pale Ale. Dessutom är det ju ett miljövänligt alternativ!
Betyg 8 av 10

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Older Post